سرای نوآوری فرش ماشینی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان

اخبار

رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود.

درباره رویداد گام دوم از منظر رییس گام دوم دانشگاه:
روح الله دهقانی فیروزآبادی؛ معاون تحقیقات، فناوری ونوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به برگزاری رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی در خرداد ماه سال آینده، گفت: این رویداد از لحاظ وسعت، تعداد شرکتها و فناوران و دستاوردهایی که به دنبال خواهد داشت، در سطح دانشگاهی و فناورانه کم نظیر است. برای برگزاری این رویداد مهم ملی و علمی، اقدامات متعددی در دستور کار قرار گرفته که توسط بخشهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی و واحدهای تابعه در حال انجام است.

وی افزود: تاکنون بیش از 350 رویداد و برنامه در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شده یا در روزهای آینده برگزار خواهد شد. این برنامهها در راستای رویداد ملی گام دوم در واحدها برنامه ریزی شده اند و خروجی آن معرفی ایده ها، محصولات، فناوران و شرکتهای برتر به رویداد اصلی است.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی رویداد ملی گام دوم دانشگاه را به لیگ برتر تشبیه کرد که تیمهای برتر و برگزیده از واحدهای مختلف وارد آن میشوند تا در سه روز عظمت علمی، پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی را برای عموم به نمایش بگذارند و از سوی دیگر، بخشهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی نیز در یک مکان مشخص با ظرفیتهای دانشگاه آزاد اسلامی به صورت عینی آشنا شوند.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری در ادامه خاطر نشان کرد: کار اصلی دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه فناوری و نوآوری، بعد از رویداد آغاز خواهد شد. چرا که در رویداد با شرکت ها، نهادهای دولتی، حاکمیتی و سرمایه گذاران و دانشگاهها و ... تفاهم نامه و قراردادهای متنوعی بسته خواهد شد و بعد از رویداد باید برای عملیاتی شدن، اقدام لازم صورت گیرد. با توجه به ظرفیتهای دانشگاه آزاد اسلامی، برآورد میشود که صدها تفاهم نامه و قرارداد در رویداد ملی گام دوم منعقد و امضا شود.

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به فعالیتهای واحدهای دانشگاهی گفت: در راستای برگزاری رویداد ملی گام دوم، واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی با انگیزه و پشتکار وارد گود شده اند و برخی از آنها تا به امروز برنامههای خوبی برگزار کرده اند. واحدهایی مانند اصفهان، علوم تحقیقات، مازنداران، خوزستان، تهران، کرمان، تبریز و اردبیل، خراسان رضوی، چهارمحال بختیاری و گیلان بیشترین استارت آپ ویکند، ایده آرا و چالش فناوری را برگزار و نتایج را برای معاونت ارسال کرده اند. واحدهای دیگر دانشگاه آزاد نیز در حال برنامه ریزی یا اجرای برنامهها هستند و امیدوارم تا پایان سال جاری نتایج نهایی احصا و اعلام شود.

عضو هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی افزود: حاصل تمامی برنامه ها، معرفی 1000 گروه پژوهشی و زیرساخت، 1000 ایده و استارت آپ و 1000 شرکت فناور و خلاق است. برای ایجاد انگیزه و شتاب در اقدامات، مجموعا 7 میلیارد تومان جایزه نقدی در نظر گرفته شده تا به استانها و واحدها براساس تعداد برنامههایی که اجرا کرده اند، پرداخت شود. به استانی که بیشترین برنامه و پیش رویداد برگزار کرده باشد، سهم بیشتری از 7 میلیارد تومان اختصاص خواهد یافت.

روح اله دهقانی فیروزآبادی با اشاره به حمایتهایی که برای رویداد ملی گام دوم در نظر گرفته شده، تصریح کرد: برنامه ریزی شده تا 80 میلیارد تومان از شرکت ها، گروههای پژوهشی، هسته ها، و فناوران حاضر در رویداد ملی گام دوم دانشگاه که دارای طرح، ایده، محصول و قابلیت مناسب برای سرمایه گذاری هستند، حمایت شود. از این 80 میلیارد تومان، 40 میلیارد به صورت سرمایه گذاری و 40 میلیارد تومان نیز به صورت تسهیلات پرداخت خواهد شد.

وی در پایان عنوان کرد: با اعلام برگزاری رویداد ملی گام دوم در سال آینده، شور و هیجان گستردهای در دانشگاه آزاد اسلامی و استانها ایجاد شده تا بتوانند یکی از باکیفیتترین و بزرگترین رویدادهای فناوری را در ایران برگزار کنند. دانشگاه آزاد اسلامی در سالهای اخیر نشان داده که قابلیتها و ظرفیتهای کم نظیری دارد و کسب رتبههای برتر در مسابقات علمی، پژوهشی و فناوری در رقابتهای مختلف علمی این مهم را به اثبات رسانده است. براین اساس مقرر شد دانشگاه آزاد اسلامی خود متولی برگزاری یک رویداد بزرگ ملی در حوزه فناوری باشد و برنامه داریم تا رویداد ملی گام دوم که سال آینده همزمان با چهلمین سال تاسیس دانشگاه آزاد است، همه ساله برگزار شود

: 209 - : 1400/11/18 - : 1752
1400/11/18